tirsdag, august 13, 2013

Gym start!

Alle starter på gym enten mandag, tirsdag eller onsdag. Jeg starter her imorgen og jer er rigtig spændt.
Jeg skal gå på Virum Gymnasium og have linjen Matematik A, Samfundsfag B og Biologi C med Billedkunst.
Jeg glæder mig rigtig meget og har aftalt med en af mine gode veninder, at vi skal cykle sammen derhen.
Ialt starter der ca 375 elever imorgen og ialt vil VG så have 1100 elever. Der kommer ialt til at være 13 1.g klasser på skolen og jeg skal være i en af dem. Jeg ved endnu ikke min klasse, som mange andre har fået af vide, men på VG får man først klasserne når man ankommer til skolen. Det synes jeg faktisk er rigtig rart, så man ikke starter ud med 1000 fordomme om alle ens klassekammerater.

Jeg håber jeg kommer i en klasse, hvor der er cirka lige mange drenge og piger, men det vil jeg være meget klogere på imorgen. Som tradition på VG tager alle 1.g'er ned i Virum Parken og der vil resten af VG (dem der gider) komme ned for at se alle de nye putter. Jeg er også lidt spændt på vide hvilken alder de forskellige i klassen har. Jeg ved godt at et år ikke betyder så meget, men nu har jeg jo godt et år på efterskole, så mange af dem der skal i 2.g, er jeg enten ældre end eller jævnalderen og så er der selvfølgelig også dem der er ældre end mig.

Tasken er ved at blive pakket med de få småting, som jeg skal have med. Helt klar mentalt bliver jeg nok aldrig, men jeg glæder mig ihvertfald rigtig meget.

- Mathilde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar